Strategisch plan
Hoe het werkt
Direct contact opnemen:
WAAROM EEN MARKETING EN COMMUNICATIESTRATEGIE?
Focus
Een goede marketing- en communicatiestrategie draagt bij aan een sterk en succesvol merk. Het onderzoeken van de doelgroep, het leren begrijpen van hun behoeften en het daarop handelen en communiceren is de meest effectieve manier om een maximaal bereik te realiseren, zowel online als offline.
1. Bespaar tijd
Een uitgewerkt plan geeft ruimte om de aandacht op andere zaken te richten, zoals het uitvoeren van de dienstverlening, of productontwikkeling.
2. Meer rendement uit budget
Het centraal stellen van de behoefte van de klant is de manier om onderscheidend en van toegevoegde waarde te zijn. Ken je publiek en behaal meer rendement uit je inspanningen.
3. Succes op langere termijn
Een duidelijke Waardepropositie en Persona analyse is de basis voor vrijwel alle externe communicatie. Het geeft een eenduidig beeld van het aanbod, wat vertrouwen in en een positieve perceptie van het merk geeft.
Tijdelijk
Gratis Quickscan
Benieuwd hoe je ervoor staat? Of de content wel goed genoeg aanslaat en of je bij het juiste publiek onder de aandacht komt? Vul het onderstaand formulier in, dan neem ik contact met je op.
DE STRATEGIE
Onderdelen van het plan
1. Wie is je klant?
Wie is de doelgroep, wat zijn de karakteristieken, is hij/zij een koper, gebruiker of beslisser?
Het onderzoeken van de doelgroep leidt vaak tot nieuwe inzichten, wat bijdraagt aan een effectieve strategie.
Aan de hand van de Persona analyse breng ik alle informatie overzichtelijk in kaart.
2. Waarom kiest een klant voor jou?
De reden waarom een klant voor jouw product of dienst kiest, wordt duidelijk na het invullen van het Waardepropositie canvas.
Aan de hand van verschillende stappen doorlopen we de belevingswereld van de klant, om zo het aanbod op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen bij het juiste publiek.
3. Hoe bereik je het juiste publiek?
De Persona analyse en het Waardepropositie canvas zijn methodieken om tot een effectieve strategie te komen.
De strategie vertaal ik naar een plan van aanpak met daarin een contentstrategie, langetermijnplanning en budgetvoorstel.
Voor het implementeren van het plan schakel ik een technisch/online marketeer in.